Formula Student Spain 2019

0. dan: ponedeljek, 19.8.2019
Končno je prišel dan odhoda v Španijo! V delavnici naložimo kombi in tovornjak, na pot pa se odpravimo med peto in šesto uro popoldne. Na tekmo se odpravi 11 članov ekipe; trije s tovornjakom in osem s kombijem. Po poti se ustavljamo samo za krajše pavze, vožnja poteka brez problemov.

1

1. dan: torek, 20.8.2019
Čez noč smo prečili Italijo in del Francije, zjutraj ob francoski obali pridemo do Španije. Ker je do našega časovnega okna za prijavo še nekaj ur, si okrog desete ure zjutraj privoščimo še skok na plažo v Badaloni, potem pa se registriramo na dirkališču Circuit de Barcelona-Catalunya. Tovornjaku je nekje v Franciji odslužil alternator, zato je obtičal 200 kilometrov stran od Barcelone. Za naš problem se hitro razve in nekatere ekipe so zelo pripravljene pomagati, prav tako jerazumevajoče osebje tekmovanja. Nemška ekipa CAT-Racing iz Coburga nam celo zagotovi, da so lahko v pol ure pripravljeni odriniti v Francijo po našo formulo. Nazadnje se odločimo, da bo tovornjak skupaj s formulo in tremi člani ekipe prenočil v Franciji, kjer ga popravijo. Preostali postavimo kamp znotraj dirkališča. Nad razgledom se ni za pritoževati, saj smo tik ob progi, kjer potekajo GT vožnje.

20190820_101015
20190820_162258_burst13

2. dan: sreda, 21.8.2019
Zjutraj nas spet pozdravi zvok motorjev na stezi, po kateri se kot dan prej podijo visoko zmogljivi Ferrari, Lotus, Porsche, Aston Martin, med drugim poteka tudi test Le Mans prototipa… Medtem je naš dirkalnik še vedno v Franciji, zato tudi ne moremo postaviti boksov. Odločimo se, da znova skočimo v morje. Zabava pa ne traja dolgo, saj nam vlomijo v kombi in ukradejo za nekaj tisoč evrov vrednih stvari. Po obisku policije gremo na kosilo, pri tem pa ugotovimo , kako ležerni je španski življenjski slog, saj je v času sieste praktično nemogoče najti odprto restavracijo, pa tudi trgovine zvečer zaprejo prej kot v Sloveniji. Popoldne se pripelje naš tovornjak in končno lahko postavimo bokse in skupni šotor. Zvečer opravimo pre-scrutineering.

69499786_468565860366007_3797655128740200448_n
20190820_162222_burst05

3. dan: četrtek, 22.8.2019
Zjutraj opravimo mehanični scrutineering (=tehnični pregled), ki mu sledi tilt test (=test nagiba). Ta nam je povzročil veliko več živčnosti in izgube časa, kot smo si kadarkoli lahko predstavljali. S tilt testi nismo imeli problemov na nobenem drugem tekmovanju, tokrat pa se je sodnik odločil, da naš kontakt med gumo in površino ne ustreza njegovi definiciji, saj je vsakič prijel gumo in jo zavrtel, kar je po njegovem mnenju bil razlog za neopravljen preizkus. Ta dan smo test opravljali sedemkrat, vsakič smo nekaj dodelali in spremenili. Obrnili smo se tudi na organizatorje, ampak ob koncu dneva smo bili še vedno na istem kot na začetku. Zvečer se pogovarjamo še z drugimi ekipami in ugotovimo, da so mnogi imeli podobne probleme. Tega dne naj bi tilt test opravili samo dve ekipi.

20190822_073850

20190822_082151

img_0256

img_0332

4. dan: petek, 23.8.2019
Na jutranjem sestanku so javljene pritožbe za tilt test tudi s strani drugih ekip, zato je določeno, da se med gumo in površino postavi list papirja in če ne pade na tla, je stik zadosten. Tokrat preizkus opravimo v prvo. Tudi test glasnosti in zaviranja gre gladko skozi in končno si lahko oddahnemo. Popoldne so na vrsti vožnje: najprej testna, potem skid pad (=osmica) in zvečer še pospeševanje. To je z vsemi svetlečimi komponentami res atraktivno na pogled. Stezo zapustimo okoli enih ponoči. Brez problemov z motorjem žal ni šlo, a smo jih reševali sproti in po vseh težavah, ki smo jih imeli že od prihoda v Španijo, nas nekateri že poznajo po naši vztrajnosti, zagnanosti, spretnosti in kot nas je zadnji večer naslovil nek Portugalec: »Aaa, Maribor, the crazy ones«.

img_0327

img_0457

20190823_220028_hdr

5. dan: sobota, 24.8.2019
Današnja disciplina je na vrsti nekoliko kasneje, dopoldne je namenjeno »šraufanju«. Autocross zvozimo solidno, čeprav je avto zmožen več kot pokaže zaradi vseh popravil, opravljenih v zadnjih dneh. Zaradi tega tudi rezultat ni tako dober, kot bi lahko bil, a na tej točki smo bili zadovoljni že s tem, da odpove čim manj komponent. Probleme nam povzroča posebej regulator, a kot vsakič do sedaj, ne vržemo puške v koruzo. Tudi vročina ni ravno olajševalna okoliščina.

20190824_123401_hdr
img_0481

6. dan: nedelja, 25.8.2019
Napočil je zadnji tekmovalni dan Formule Student Spain 2019. Slavni endurance dočakamo rahlo nervozno, ali bo dirkalnik zdržal še zadnjo preizkušnjo. Skoraj bi jo, a tri kroge pred koncem se dirka za nas žal konča. Vrnemo se v bokse in jih pospravimo, potem pa se najemo. Popoldne je končno malo bolj ležerno, saj smo naredili svoje. Družimo se z ostalimi ekipami in zvečer nazdravimo na poslovilni zabavi, ki se je zavlekla do treh zjutraj, ko je bilo treba zapustiti skupen prostor.

20190824_143245

img_0555

7. in 8. dan: ponedeljek, 26.8. – torek, 27.8.2019
Zjutraj bolj ali manj spočiti pospravimo naše stvari v kampu in šotore, in se okoli 12. ure odpravimo na pot. Ker imamo čas, se v Franciji ustavimo na plaži pri Perpignanu. Kot se spodobi, si ponoči ogledamo še Monte Carlo, kjer prehodimo F1 stezo in s kombijem »poberemo« kak robnik ali dva. V Slovenijo pa prispemo okoli desete ure zjutraj. Spontano se odločimo še za skok na slovensko obalo in obiščemo Portorož, se ustavimo na kosilu v Ljubljani in v naš Maribor prispemo proti četrti uri popoldne. Zgodba FS Spain je zaključena in ne glede na vse probleme, ki smo jih imeli, nam bo ostala v lepem spominu. Sebi in drugim smo dokazali, da kjer je volja je tudi pot in da zmoremo več, kot si predstavljamo. Čeprav je za nekatere močne člane bila ta sezona zadnja, smo preostali namenjeni s polnim zagonom naprej.

img_20190826_160358

img_20190827_000046