FS UK 2017

Prvo letošnjo srečanje Formula Student je za nami. Med 19. in 23. julijem se je naša ekipa udeležila mednarodnega tekmovanja na dirkališču Silverstone v Angliji, kjer smo s svojim dirkalnikom tekmovali z 82 ekipami iz 20 držav. Dogodek ni potekal brez zapletov, a kot verjetno že veste, se je naša ekipa odrezala odlično.

velika_britanija_profil-1 capture

Potovanje se je začelo 18. julija, ko smo z polnimi kombiji ob 11.30 odrinili izpred Fakultete za Strojništvo v Mariboru. Več kot 1700 km dolga pot nas je vodila čez Avstrijo, Nemčijo, Belgijo in Francijo. Na cilj na Otoku smo iz poletnih 32°C prispeli po 22 urah vožnje po avtocestah, trajektu in tudi vlaku na angleških 18 stopinj s stalnim pršem in hladnim vetrom, kateri nas je spremljal cel teden. Prvi dan je bil namenjen postavitvi kampa in urejanju garažnega prostora, ki nam je bil dodeljen na dirkališču v zdaj že starih boksih. Spoznali smo se z našimi sosedi v garaži in začeli z pripravo dirkalnika na tehnični pregled naslednji dan. Zvečer smo se udeležili otvoritvene slovesnosti, kjer so nam predstavili dogajanja in pravila za naslednjih par dni.

20597651_1780996888580608_684219732_o20590855_1780993311914299_740453296_o-1
Četrtek je bil dan statičnih disciplin. Pomemben del tekmovanja in s tem tudi končnega rezultata so predstavitve naših inženirskih rešitev, poslovnega načrta in ocenjevanja stroškov ter poteka izdelave. Naša ekipa temu delu tekmovanja ne daje posebne prioritete, a smo vseeno dosegli zavidljive rezultate. Naš poslovni načrt je zasedel 48. mesto, kar je bilo vseeno nekoliko pod našimi pričakovanji. Bolje smo se odrezali pri ocenitvi stroškov izdelave dirkalnika in posebni nalogi; predstavitvi stroškovnega načrta za proizvodnjo nosilca koles za navaden avtomobil. Tam smo dosegli dobro 25. mesto, a rezultat dneva nam je vsekakor uspel v predstavitvi inženirskih rešitev. Pri tej disciplini dirkalnik obkrožijo sodniki iz razvojnih oddelkov avtomobilske stroke in moto športa, katerim po sklopih predstavljamo naše ideje in poti po katerih smo prišli do takšnega avtomobila. Strokovnjaki so takoj obkolili naš avtomobil in ga občudovali z vseh možnih kotov, skratka bili so navdušeni. Po 40 minutah zanimivih pogovorov in vprašanj so nam sodniki dodelili odlično 9. mesto.

20170722_084751

Naslednji dan je bil za našo ekipo precej napet. Petek je bil namreč dan namenjen tehničnemu pregledu, ki je na prvem tekmovanju v sezoni še posebej problematičen. Kljub dobri pripravljenosti in večkratnem preverjanju doma, ko se gre za milimetre, drugačne merilne naprave v tujih rokah včasih pokažejo malo drugače. Iz strahu pred diskvalifikacijo na morebitnem merjenju po dirki smo se odločili, da bomo dodali oziroma odvzeli nekaj rezerve. Problematični aerodinamični paket smo tako kljub korektnosti po priporočilu sodnikov zmanjšali za nekaj milimetrov. Popravki so bili izvedeni temeljito, kar je v kombinaciji z dolgimi čakalnimi vrstami povzročilo, da smo ob koncu dneva imeli brezhiben dirkalnik, a brez nalepke ki to potrjuje. Za preostanek ekipe je ta dan bil namenjen počitku in aktivnostim, ki so jih pripravili sponzorji tekmovanja v bližini garaž. Lahko smo se preizkusili v simulatorju vožnje dirkalnika F1, po bližje smo si lahko tudi ogledali nekaj lanskih bolidov in pogonskih agregatov iz te kraljevske discipline moto športa.

20170722_121056

Končno sta bila tu sobota in nedelja, vikend dinamičnih disciplin. Pred prvo uradno vožnjo, pa je našo ekipo čakal še končen tehnični pregled. V kampu smo bili prvi budni, prvi na dirkališču in prvi v vrsti za t.i. »scrutineering«. Nekaj popravkov je bilo potrebnih pri merjenju glasnosti izpuha, a smo jih z iznajdljivostjo in osnovnimi metodami glušenja izpuhov dokaj hitro rešili. Uspešno smo prestali tudi test na nagibni mizi in v prvem poizkusu pokazali, da je naš zavorni sistem brezhiben. Tako smo se z vsemi nalepkami, ki potrjujejo da je naš dirkalnik v skladu s pravili, postavili v vrsto za vožnjo v osmico. Ko smo prišli na vrsto, nam je za udeležbo na obeh dopoldanskih disciplinah Skidpad in Acceleration ostalo samo še 45 minut časa. Taktično smo se odločili, da bo najprej vsako disciplino vozil samo en voznik. Prvi voznik, Jernej, je na osmici svojo prvo vožnjo na tekmovanjih Formula Student opravil odlično. Z ne-utečenim kompletom novih gum je postavil 6. najboljši čas tekmovanja, a časa za veselje ni bilo. Takoj po dveh vožnjah smo se z dirkalnikom odpravili na drug konec tekmovališča, kjer je na stari ciljni ravnini potekalo pospeševanje. Zaradi zapletov pri pregledu voznikov je za to disciplino vskočil naš rezervni voznik Tejo. Le 12 minut do zaprtja steze mu je s pomočjo izkušenj uspela brezhibna vožnja, ki je sicer naš po moči skromen dirkalnik, pripeljala do odličnega osmega mesta. Po dveh pospeševanjih nam je ostalo 5 minut do konca dopoldanskega dela tekmovanja. Poskusili smo pripeljati našo formulo nazaj na Skidpad, da bi lahko čas postavil še drugi voznik, a smo tja prispeli točno minuto prepozno. Glavni cilj je bil vseeno izpolnjen, saj smo dosegli rezultat v obeh disciplinah. Popoldan je bil rezerviran za Sprint, ali hitri krog. Najboljši čas se je upošteval kot ločen rezultat in hkrati tudi kot kvalifikacije za nedeljsko vzdržljivostno dirko. Dirkalnik smo hitro pregledali, naredili par krogov na testni površini in se postavili v vrsto. Razlog za hitenje je bila slaba vremenska napoved, ki je obljubljala prihod dežja do večera. Postavili smo se v vrsto, a ravno ko je naš voznik čakal na zamah zelene zastavice se je ulilo. Tekmovanje je bilo za nekaj minut prekinjeno, obvezna je bila namestitev dežnih gum. Vedeli smo, da je možnost za dober rezultat v tej disciplini dobesedno splavala po vodi. Čase ekip, ki so vozile po suhi podlagi je bilo tako nemogoče ogroziti. Ko smo se vrnili na stezo z novimi gumami so se padavine nekoliko umirile, a so naredile svoje. Naš nov voznik Vid je bil kljub odlični vožnji daleč od vrha. Prehiteli smo nekaj ekip, ki so vozile po suhem kar je dokazalo da nam je vreme res zagodlo. Tudi drug voznik, Alen zaradi tehničnih težav ni mogel popraviti rezultata, tako smo v tej disciplini dosegli povprečno, 20. mesto.

Večer tistega dne smo odpravljali napake na dirkalniku in ga pripravljali na vzdržljivostno preizkušnjo naslednji dan. Sobotna podelitvena slovesnost je bila namenjena razglasitvi zmagovalcev statičnih disciplin, kjer smo vedeli da nismo med najboljšimi. Sledilo pa je popolno presenečenje, saj so zraven omenjenih nagrad podelili tudi posebna priznanja in prav eno najpomembnejših smo prejeli mi. Podjetje Mercedes AMG High Power Powertrains nam je podelilo priznanje za najboljšo vgradnjo motorja z notranjim izgorevanjem na tekmovanju. Nagrada je potrditev trdega dela motornega oddelka, kot tudi razvoja pogonskega sklopa skozi zadnjih nekaj let. Hkrati to priznanje lepo zaključuje večje obdobje uporabe enakega osnovnega bloka motorja z mnogo različnimi konfiguracijami, ki ga bo naslednje leto nasledila nova generacija. Predzadnji tekmovalni dan se je razen nesrečne plohe končal zelo uspešno, tako smo se polni pričakovanj vrnili v naš kamp.

Za nedeljo je bilo napovedano oblačno vreme, brez dežnih kapelj. Imeli smo delujoč dirkalnik in upali smo razmišljati tudi o najvišjih mestih. Vzdržljivostna dirka je dolga 22 kilometrov od tega vsak voznik prevozi polovico. Na progi je naenkrat do pet dirkalnikov, ki ne tekmujejo direktno med seboj, temveč proti času. Prehitevanja so možna le na nekaj modrih odsekih in se izvajajo le ko to delavci z mahanjem modre zastave dovolijo. Sicer pravičen sistem je tokrat za nas pomenil slabše čase, saj smo bili na progi med tistimi ekipami, ki so dosegale podobne čase po suhi podlagi, kot smo jih mi sposobni v dežju. Prvi se je na progo podal Alen, ki je imel nalogo da postavlja konstantne čase in hkrati pazi na dirkalnik. Taktična vožnja je bila vseeno hitrejša od drugih vozil na progi, zato so bila dohitevanja in prehitevanja pogosta, časi pa že med najhitrejšimi, ki so vozili do takrat. Ob menjavi voznika je celotna ekipa držala pesti, da bo menjava uspešna. Sodniki hitro pregledajo zunanjost dirkalnika in se prepričajo, da nič ne pušča in da ni večjih tehničnih pomanjkljivosti, drugi voznik pa mora znotraj predvidenega časa ponovno zagnati motor. Takoj ko smo ponovno slišali značilno ropotanje enovaljnika smo vedeli, da lahko Endurance nadaljujemo. Naš drug voznik, Vid ni več imel razloga da bi z dirkalnikom ravnal nežno, zato je lahko vozil na polno. Kmalu je postavil rekordno hiter krog, a mu to ni zadostovalo. V tistih nekaj krogih, ko na progi ni bilo gneče je izboljševal rekord tudi po dve sekundi naenkrat! Predzadnji krog je postavil čas 62.4, kateri je postal in tudi ostal rekord vzdržljivostne proge na letošnjem tekmovanju. Najbližji tekmec je zaostal za skoraj sekundo. Kmalu za tem smo vzdržljivostno dirko uspešno končali in veselje je bilo nepopisno.

Imeti rekordno hiter krog je za nas pomenil, da imamo res najhitrejši avtomobil na tekmovanju, a uradne nagrade za to ni. Zmagovalec vzdržljivostne dirke je tista ekipa, ki najhitreje uspešno prevozi vseh 22 km. Počasni tekmeci in nekaj zbitih stožcev, ki prinesejo kazenske sekunde, je pomenilo v tej disciplini, kjer je že uspeh če jo končaš, uvrstitev na osmo mesto. Nestrpno smo spremljali še ostale ekipe in se v poznih popoldanskih urah udeležili zaključne slovesnosti.

Zadnje dejanje tekmovanja je potekalo v dobrem vzdušju in veselju zmagovalnih ekip. Na žalost nam je do samega vrha zmanjkalo nekaj športne sreče in lepega vremena. Zadnje prijetno presenečenje tekmovanja pa nam je pripravil naš voznik Alen, ki je prejel nagrado za najboljšega voznika tekmovanja. V šotore smo se vrnili nasmejani, saj smo vedeli, da nam je uspel najboljši rezultat v zgodovini ekipe UNI Maribor Grand Prix Engineering. Skupno osmo mesto smo že dosegli leta 2015 a takrat na manjšem tekmovanju z manj tekmeci. Vemo da imamo hiter dirkalnik in da lahko ob pravih pogojih še razvije svoj potencial. Svoj izdelek bomo letos še imeli možnost pokazati na kar dveh tekmovanjih. Prvo se odvija med 8. in 13. avgustom v Nemčiji, drugo pa proti koncu avgusta na Madžarskem.