FSG 2014 Hockenheim

6407a3d47cEkipa GPE – Grand prix engineering iz Fakultete za strojništvo Univerze v Mariboru se je pretekli teden odpravila na enega največjih tekmovanj razreda Formula student v Evropi, na nemški Hockenheimring. Tekmovanja se je udeležilo 75 dirkalnikov v razredu motorjev z notranjim zgorevanjem ter 40 na električni pogon, zastopane pa so bile univerze iz vsega sveta: Evrope, Amerike, Azije ter Avstralije.

Ekipa je na tekmovanje prispela v ponedeljek zvečer. V dneh dnevih tehničnih pregledov dirkalnikov smo na vrsto prišli v sredo, kot 112. po vrsti. Tehnični pregled smo opravili brez večjih posebnostih, kar je posledica izkušene ekipe, ki je dirkalnik dobro pripravila. Le ­ta sestoji iz pregleda vozila s strani voznikov, testiranja spuščanja tekočin (dirkalnik se nagne pod kot 60°), testa zvoka (ne sme preseči 110dB) ter testa zaviranja, kjer sodniki preverjajo blokiranje vseh štirih koles. Po tehničnem pregledu je sledila prva uradna testna vožnja, kjer se je dirkalnik preizkusil na delu proge.

V četrtek je sledil statični del tekmovanja; predstavitev poslovnega načrta prodaje dirkalnika, predstavitev stroškov razvoja dirkalnika, ter predstavitev tehničnih rešitev. Predstavitev poslovnega načrta je bila slaba, zaradi slabe strategije predstavitve dirkalnika potencialnim kupcem. V stroškovni predstavitvi podjetja smo bili 33., pri zagovoru načrtovanja dirkalnika pa smo dosegli 15. mesto.

V petek se je pričel dinamični del tekmovanja, kjer smo zaradi dobrega dela skozi vso leto pričakovali boljše rezultate. Skidpad – osmica – je potekala skozi ves dan. Posebnost tega dela tekmovanja v Nemčiji je ta, da se vozi v mokrem, progo tako ves čas namakajo z vodo. Po postavljenem času 6,1 s smo se uvrstili na 25. mesto.

V soboto je sledilo razočaranje. Na jutranjem delu tekmovanja smo v pospeševanju na 75m dosegli 27. mesto s časom 4,553 s, najboljša ekipa v tem delu je zmagala s časom 3,958 s. V popoldanskem delu je sledil avtokros, ki šteje tudi kot kvalifikacijska vožnja za nedeljsko glavno dirko – endurance. Tik pred vožnjo je žal odpovedal motor, posledično smo ostali brez točk v tem delu tekmovanja, hkrati pa brez kvalifikacijskega časa, ki bi nas v nedeljo postavil v popoldanski čas, ko vozijo najboljše ekipe.

Nedeljsko tekmovanje smo zaradi tega pričeli dopoldan. Vdržljivostna dirka je sestavljen iz dveh delov; prvi voznik odvozi 9 krogov, nakar se ustavi v boksih, kjer se voznika zamenjata. Motor v tem času ne sme delovati. Po menjavi voznika tudi ta odvozi devet krogov – sešteje se čas dirke, ob tem pa se preveri tudi poraba dirkalnika. Aleš je odlično pričel s tekmovanjem – njegovi časi so bili pod 80 s na krog, njegov najboljši čas 77,15 s pa je bil premagan šele v popoldanskem delu tekmovanja ko so nastopile najboljše ekipe sveta. ! Ob postanku je vse kazalo na to, da bo z odličnimi časi lahko nadaljeval tudi Rok, ter nam zagotovil mesto med deseterico na najpomembnejši dirki, ki prinese največ točk. Menjava voznikov ni prinesla tudi menjave baterije – ta je bila že precej izpraznjena. Pri menjavi voznikov ta ni zagotovila dovolj moči, da bi ponovno zagnala 550 kubični KTM­ov agregat, ekipa je odstopila s polovico odpeljanih krogov.

Na tekmovanju smo predstavili dirkalnik, ki je nabit z najsodobnejšo tehnologijo, ter zadnjimi spoznanji iz sveta motošporta. Sestavljajo ga najnaprednejši materiali, kot so ogljikova vlakna, titan ter drugi, katerih znanje pa je potrebno pred uporabo osvojiti. Zaradi izjemnega napredka dirkalnika v četrtem letu, odkar se ponovno izdeluje dirkalnik na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru, imamo težave z zanesljivostjo, saj se sama izdelava dirkanika zavleče preko roka, ko bi morali pričeti testiranja. Posledice so vidne na tekmovanju; zaradi pozne izdelave nismo bili odlično pripravljeni na statičnem delu tekmovanja, število testiranj pa bi nam pomagalo izboljšati obvladanje dirkalnika s strani voznika, ter odpravilo porodne težave, ki so se pojavile na tekmovanju.

Sam zaključek tekme je sicer prinesel zanimiv razplet – zmagala je ekipa GFR iz Združenih držav, presenitile pa so odpovedi favoritov – ekipama iz TU Graz ter UAS Hamburg je zmanjkalo goriva tik pred zaključkom tekmovanja, zaradi tehničnih težav je odstopila ekipa Melbourne Monash, ki se redno uvršča na zmagovalni oder, prav tako tekmovanja ni zaključila ekipa iz TU Munchen. Po pregledu časov iz razpredelnice bi se lahko med 10 uvrstili tudi mi – dirkalnik je tik za najboljšimi, z odpravo nekaj detajlov pa v ekipi verjamemo, da se lahko z nekaj športne sreče na katerem izmed tekmovanj uvrstimo tudi mi, ter izboljšamo slabo 42. mesto, ki smo ga dosegli na največjem tekmovanju Formule student – Formula student Germany 2014.

http://media.formulastudent.de/FSG14/Hockenheim-2014

https://www.formulastudent.de/fsc/2014/results-fsc-2014/