TechnoThursday:
PRENOS

Prenosni sklop je odgovoren za prenašanje vrtilnega momenta izmotorja na kolesa preko verige ter polgredi ter diferenciala. V letošnji sezoni smo si na sklopu prenosa zadali cilj – zmanjšanje mase celotnega sklopa glede na lansko leto.

6f10967ce9

Prenosni sklop je tako sestavljen iz:

– Dveh verižnikov ter verige, preko katerih se prenaša vrtilni moment od motorja do polgredi
– Diferenciala z omejenim zdrsom, ki omogoča skorajšnjo popolno blokado koles pri pospeševanju
– Nosilcev diferenciala, kateri držijo celoten sklop
– Napenjalcev verige, ki kot že ime pove, skrbijo za vedno dovolj napeto verigo
– Karbonskih polgredi, ki pa prenašajo vrtilni moment iz diferenciala na kolesaac80bdf476
– Ščit za verigo, ki varuje ostaje sklope in tekmovalce v primeru pretrganja verige

Diferencial z omejenim zdrsom igra zelo pomembno vlogo pri samo vožnji dirkalnika. Pri speljevanju se diferencial skoraj popolnoma zaklene in prenaša enak navor na vsako kolo dirkalnika, v ovinkih pa popusti in sicer tako, da se notranje kolo v ovinku vrti počasneje kot zunanje.

Ker pa diferencial ne more sam po sebi stati v zraku, moramo
imeti zraven tudi nosilce, ki musimulacija onemogočajo premike. Ti nosilci so izdelani iz aluminija ter s pomočjo metode končnih elementov (MKE analiza) dimenzionirani tako, da smo dobili čim manjšo maso, a še vseeno dovolj močni, da lahko vseeno prenašajo sile, ki se pojavljajo v njih. Na te nosilce prideta pritrjena še dva napenjalca, ki sta potrebna za napenjanje verige. Napenjalec je izdelan tako, da ima na vsaki strani drugačen navoj (levi/desni). Zaradi različnih navojev se, ko vrtimo sredino napenjalca, pomika narazen ali skupaj in s tem omogoča premik celotnega sklopa.